Rysowanie na lekcjach? Warto

lekcje rysowanie szkoła nauka wykłady studia notatki

Właśnie zbadano, że „bezmyślne” rysowanie na wykładach i lekcjach korzystnie wpływa na zapamiętywanie treści przekazywanych przez wykładowcę

Dotychczas wykładowcy i nauczyciele nie byli zadowoleni widząc, jak osoby słuchające ich wykładów zamiast robienie notatek, gryzmolili coś w zeszytach. Nie mieli racji.

Kilka lat temu brytyjscy naukowcy przeprowadzili badanie. Czterdziestu ochotnikom polecono wysłuchać bardzo nudnego 2,5-minutowego wykładu, w którym były m.in. szereg nazwisk i nazw miejscowości. Połowa badanych podczas wykładu miała prowadzić notatki, a druga połowa miała rysować. Okazało się, że osoby które podczas wykładu rysowały, zapamiętały niemal 30 procent więcej informacji niż osoby, które notowały (tworzyły pisemne notatki z wykładu).

Brytyjscy naukowcy udowodnili, że nawet (z pozoru) bezmyślne kreślenie na kartce podczas wykładu (lekcji), dobrze wpływa na zapamiętywanie treści przekazywanych przez wykładowcę.