Dziś w serwisie Rysunki.pl, w ramach prezentacji do czego wykorzystywane są humorystyczne rysunki Szczepana Sadurskiego, informacja o serii broszur, jakie ukazały się w 2010 roku.
Finanse nie całkiem poważnie
Trzy broszury powstały na zamówienie PKO Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych i były skierowane na wewnętrzne potrzeby firmy. Z ich treścią mogli się zaznajomić pracownicy oraz klienci. Pomysłowe rysunki humorystyczne Sadurskiego w trafny sposób ilustrowały zagadnienia ekonomii i finansów. W przystępny sposób przedstawiały dosyć skomplikowane tematy. To kolejny przykład na to, że nawet ekonomiczne i napisane niekoniecznie łatwym językiem treści, można uzupełnić wesołymi rysunkami Sadurskiego. Narysowane prostą kreską, a równocześnie dowcipne ilustracje sprawiają, że tekst jest łatwiej przyswajalny i lepiej zapamiętywany przez czytelnika. I przyjemniej się go czyta.
Do każdej książeczki powstało 10 rysunków, z których wybrany został pokolorowany i trafił na okładkę. Oprócz rysunków, Sadurski przygotował koncepcję wizualną i opracowanie graficzne serii broszur, a całą resztę (w tym projekt i nadzór nad łamaniem komputerowym) przygotowało Wydawnictwo Superpress.
Rysownik prasowy Szczepan Sadurski rysujący od lat do wielu czasopism i gazet, ma w swoich zbiorach m.in. wiele rysunków o tematyce: gospodarka, biznes, ekonomia, finanse, firmy, bankowość, pieniądz, podatki, biuro, ubezpieczenia, prawo. I co jakiś czas realizuje rysunkowe zamówienia od instytucji i firm, które potrzebują tego typu rysunków. Na potrzeby publikacji, promocji, komunikacji wewnętrznej firmy, newsletterów, itp.
Nie tylko do publikacji
Istnieje możliwość przygotowania specjalnej ekspozycji dowcipnych rysunków Sadurskiego, których treść nawiązuje do wydarzenia.
Sadurski rysuje też na żywo rysunki nawiązujące do wystąpienia prelegenta, np. podczas konferencji – tu link. Rysunki mogą też przypominać tzw. sketchnotes.
Zainteresowanych zapraszamy do współpracy – kontakt.
Także karykatury na żywo
Sadurski jest też karykaturzystą, w nieprawdopodobnym tempie tworzącym karykatury na żywo, m.in. podczas kongresów, targów, imprez firmowych, kolacji biznesowych. Bo nawet na poważne imprezy, w których uczestniczą przedsiębiorcy i osoby na co dzień pracujące w poważnych instytucjach, można zaprosić znanego z mediów artystę. Stworzone przez niego dowcipne portrety sprawiają uśmiech i radość na twarzach uczestników. Powodują, że wydarzenie nie musi kojarzyć się wyłącznie z powagą. Dowcipny portret wykonany ręką mistrza karykatury (może nawet z reklamowym nadrukiem na kartoniku?) będzie oryginalną pamiątką po interesującej imprezie.
Informacje o wybranych typach imprez, podczas których Sadurski tworzy karykatury na żywo:
– targi, kongresy i konferencje
– jubileusz firmy
– wyjazdy integracyjne, wyjazdy motywacyjne
– Wigilia firmowa
– eventy promocyjne w bankach
Na ilustracji: okładki książeczek PKO TFI